Notícies corporatives


El turisme accessible, el de pantalla i una marca gastronòmica comarcal, les apostes del Consorci de Turisme del Maresme pel 2024

El turisme cinematogràfic amb mesures com una finestreta única, fer de la iaia del Maresme una contacontes que volti per les biblioteques de la comarca i nous projectes socials i culturals també centraran les línies estratègiques del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha encetat un any amb molts projectes oberts per continuar dinamitzant la comarca i donant visibilitat a un territori que, en paraules de la presidenta, Carme Ponsa, "ho té tot: mar, muntanya, enogastronomia, cultura, esports, patrimoni... ho hem de posar en valor". Així, una de les apostes d'aquest any és el turisme accessible mitjançant unes jornades de sensibilització tant pel sector públic com pel privat i també la cerca de la inclusió en tot tipus d'àmbits, començant amb l'impuls d'un cap de setmana en el que s'ofereixin activitats adaptades a infants amb autisme. Des del Maresme es treballa per ser una destinació inclusiva, accessible i responsable, implementant bones pràctiques inclusives que beneficien als residents i als visitants.

El turisme de pantalla serà un altre dels pals de paller. Fa anys que el Consorci fomenta aquest sector juntament amb la Maresme Film Commission, però enguany es potenciarà amb la creació de rutes cinematogràfiques i un mapa de filmacions. També donant facilitats als ajuntaments creant una finestreta única i facilitant un model d'ordenança perquè els consistoris puguin adaptar-la a les necessitats de cada municipi, així com a través d'unes jornades amb el sector públic i localitzadors perquè coneguin de primera mà els beneficis d'aquest tipus de turisme, tot buscant l'equilibri entre la visibilitat que pot atraure els turistes i el descans dels veïns i veïnes.

Un altre dels sectors que s'impulsarà és el gastronòmic mitjançant una marca comarcal, Sabors Maresme, que es presentarà a finals del mes d'abril, moment en què s'encavalquen les jornades del pèsol i de la maduixa. Aquesta marca farà de paraigües de tots els productes gastronòmics de la comarca, però també dels establiments de restauració i productors. L'encarregada de turisme gastronòmic del Consorci, Maria Mansachs, explica que també "es faran sortides de coneixement del territori, començant aquest mes de febrer amb una a espais de la DO Alella i s'oferiran formacions, per exemple, al mes de març en farem una sobre el malbaratament alimentari, ja que durant aquest semestre està previst que s'aprovi el reglament per mitigar aquesta problemàtica i els establiments de restauració tindran un any per implementar el seu pla específic". També hi ha previstes altres formacions en accessibilitat, en intel·ligència artificial i en seguretat, aquesta última en col·laboració amb els Mossos d'Esquadra dirigida als allotjaments turístics.

La iaia del Maresme tindrà un especial protagonisme aquest any, ja que es convertirà en contacontes i voltarà per les biblioteques de la comarca. La directora tècnica del Consorci i impulsora del personatge, Eva Esplugas, exposa que la titella de la iaia "farà l'hora del conte a biblioteques i participarà a activitats municipals. La iaia explicarà la història del Maresme a través de llegendes, enfocat al coneixement del territori pels propis maresmencs i maresmenques". En aquest sentit, un altre projecte en marxa és el de crear un llibre electrònic amb les històries de la comarca dirigit a les escoles. També en l'àmbit del turisme familiar, el Consorci de Turisme del Maresme treballa per adherir la destinació Maresme a la marca pròpia de l'Agència Catalana de Turisme.

A mode de coneixement global de la comarca, enguany es llençarà el projecte dels ambaixadors. La tècnica responsable és la Gemma Campillos, qui explica que "la periodista maresmenca especialitzada en viatges, Kris Ubach, s'ha desplaçat a cada municipi per donar-lo a conèixer a través de les recomanacions d'una persona que fa d'ambaixadora. Pot ser un restaurador, un avi... i dona un punt de vista diferent, pot parlar d'un carrer poc conegut o d'un espai especial, per exemple". S'han creat petites càpsules que s'aniran fent públiques pròximament al web del Consorci i a les xarxes socials. També amb l'objectiu de donar visibilitat, però en aquest cas als museus, es posarà en marxa ben aviat un passaport cultural enfocat a les famílies on es podrà segellar cada visita als equipaments. Un cop s'aconsegueixi un nombre determinat de segells, podran recollir un obsequi a la seu del Consorci de Turisme del Maresme.

Un tipus de turisme que està en auge i en el qual el Consorci hi començarà a treballar juntament amb la Diputació de Barcelona és l'anomenat "premium". L'encarregada d'aquest segment és la Sònia Chaves, qui especifica que "no només es refereix al luxe, sinó també a experiències singulars, úniques i personalitzades. Per exemple, una visita a un celler on també s'hi pugui fer un taller de cuina o veure una sessió de microteatre, navegar en vaixell de vela...". Va molt lligat al turisme MICE, sector en el qual l'objectiu del Consorci és internacionalitzar la destinació i continuar fent difusió de tot tipus de serveis, espais i allotjaments.

El cicloturisme també continuarà essent una prioritat. El tècnic referent és Ferran Cirac, qui avança que "acabarem de senyalitzar l'Eix de la Costa després que l'any passat enllestíssim l'Eix Central, creant rutes cicloturístiques per tota la comarca". El Consorci també col·laborarà amb el Consell Comarcal del Maresme en la creació de l'EuroVelo 8 o Ruta Mediterrània al seu pas pel Maresme, un itinerari que connecta Cadis amb Atenes i Xipre.

També la sostenibilitat al Maresme continuarà sent un gran eix transversal, un aspecte que es va distingir aquest dimarts amb l'entrega de les certificacions Biosphere, així com els Punts d'Informació Turística.

Compartir