Segells

La qualitat en els serveis turístics és una de les peces claus per poder assolir l'èxit en el desenvolupament turístic d'una destinació. Amb l'objectiu d'afavorir la cultura de la qualitat en el sector turístic, la Costa de Barcelona - Maresme està treballant ja des de fa anys en la implantació de sistemes de qualitat: Compromís per a la sostenibilitat Biosphere,  Q de Qualitat, ISO 9001, EMAS, ISO 14001, Qualitat ambiental, Bandera Blava...

 

Biosphere


El projecte reconeix les bones pràctiques que, alineades amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, tenen en compte la lluita contra el canvi climàtic, el medi ambient, el retorn social, les pràctiques econòmiques i l'entorn cultural en el qual es troben.
El projecte l'impulsen la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona i l'implantaran a les comarques els ens de gestió turística comarcals.

Beneficis d'incorporar i de comunicar les iniciatives sostenibles:

  • Posiciona't en un mercat emergent
  • Millora la credibilitat i reputació
  • Atrau nous clients amb consciència sostenible
  • Diferencia't i destaca respecte dels teus competidors
  • Genera valor afegit als teus productes/serveis
  • Estableix noves relacions amb altres entitats sostenibles
  • Consolida la teva entitat a llarg termini
  • Contribueix a impulsar un sector turístic més sostenible i compromès amb l'entorn



Què haig de fer per participar?

Inscripcions obertes
Per a més informació info@turismemaresme.cat

Empreses, serveis i destinacions distingides el 2022:

Alella
Alta Alella
Celler Bouquet d'Alella
Oficina de Turisme d'Alella

Hotel Arrey Alella
Municipi d'Alella

Arenys de Mar
Hotel Sa Voga
Museu d'Arenys de Mar
Oficina de turisme d'Arenys de Mar
Viatges Sakkara - Kaluma Travel
Vila Arenys Hotel
Club Naùtic Arenys de mar

Arenys de Munt
out of home

Cabrils
Mas Vives

Caldes d'Estrac
Balneari de Caldes d'Estrac
Oficina de turisme
Apartaments Voralmar

Calella
Apartaments Atzavara
Aparthotel Miami Park
Hotel Espanya
Neptuno Hotel & Spa
Oficina de turisme
Platja de Garbí
Platja de les Roques
Platja Gran
GHT Balmes Hotel & SPLASH***

Canet de Mar
Càmping Globo Rojo
Oficina de turisme de Canet de Mar
Lau Beach

Dosrius
Barbacoes la Flama Canyamars
Cabanes Dosrius

El Masnou
Centre d'Empreses Casa del Marquès
Grus apartments
Maresme Waves
Museu Municipal de Nàutica del Masnou
Oficina de Turisme
Platja del Masnou
Platja d'Ocata
Port esportiu El Masnou
Terrassa de mar Apartment
Tresmacarrons
La Rotonda Masnou

Malgrat de Mar
Aqua Hotel Silhouette & Spa
Hotel Alegria Maripins
Oficina de turisme - Torre de la Vídua
Oficina de turisme - Plaça Àncora
Sumus Hotel Monteplaya
Camping del Mar
Camping Resort Els Pins

Mataró

Blaumar
Casa Coll i Regàs
Greenevents
Lasal del Varador
Oficina de Tuirisme,Ajuntament de Mataró
Port de Mataró
Valua Travel


Pineda de Mar
Aqua Hotel Promenade
Baby Center (Espai Nadó Platja del Pescadors)
Golden Taurus Aquapark Resort
Pineda de Mar
Hotel Sorrabona
Mini Beach Club (Parc Infantil de la Platja dels Pescadors)
Oficina de turisme
Platja de la Riera
Platja dels Pescadors
Sumus Hotel Stella & Spa

Premià de Dalt
B&B Premium

Sant Andreu de Llavaneres
Club Nàutic El Balís
Oficina de turisme
Platja de les Barques
Platja de l'Estació
Platja del Balís
Can Masriera

Sant Vicenç de Montalt
Masia Balís
Casa Vilà Reyes
Platja de Sant Vicenç de Montalt

Santa Susanna
Ajuntament de Santa Susanna
Aqua Hotel Aquamarina & Spa
Aqua Hotel Montagut Suites
Aqua Hotel Onabrava & Spa
El Cuc de Santa Susanna
Hotel Alegria Caprici Verd
Hotel Alegria Mar Mediterrania
Hotel Tahití Playa & Suites
Masia Can Rosich
Oficina de turisme
Platja de Llevant
Santa Susanna Chic Apartments

Teià
Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora

Tiana
Celler Quim Batlle
Naùtic Quim Batlle
Ca l'Andreu Ecoturisme

Vilassar de Mar
Escola Nàutica Cara al Vent
Hellotime

Maresme
Consell Comarcal del Maresme
Costa de Barcelona Maresme
Enoturisme DO Alella
FAGEM

Segell Safe Travels

Que és el Segell Safe Travels?



Turisme de Barcelona i el World Travel & Tourism Council (WTTC) han arribat a un acord a través del qual el Turisme de Barcelona és l'organisme encarregat d'atorgar el segell Safe Travels a les empreses del sector turístic que compleixin els requisits corresponents.

El Consorci de Turisme del Maresme ha col·laborat amb Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona centralitzant les peticions d'entitats distingides amb el Compromís per la Sostenibilitat Turística Biosphere a la comarca. És a dir, actuant com a enllaç entre l'administració atorgadora del segell i les empreses i serveis interessades en aquest. A més, la Diputació de Barcelona ha bonificat el cost de gestió del segell a les entitats Biosphere valorat en 25 euros més IVA.

Quins avantatges proporciona el segell SAFE TRAVELS?

  • Beneficiar-se d'un segell reconegut internacionalment, desenvolupat en col·laboració amb els membres del WTTC i organitzacions internacionals de referència, que segueix les directrius de l'Organització Mundial de la Salut.
  • El segell és important de cara als professionals i als agents del sector, ja que acredita la implementació de mesures de seguretat i prevenció enfront de la pandèmia.
  • El distintiu transmet un missatge de confiança als viatgers a l'hora de poder gaudir de viatges segurs.
  • Es pot fer ús del segell a les plataformes digitals i mitjans comunicatius, seguint les indicacions i requisits determinats per la WTTC.

A qui va adreçat i quin cost té?

  • Va adreçat a totes les empreses i entitats turístiques de la destinació Barcelona i aquelles relacionades amb el visitant.
  • El cost de gestió del segell és de 25 euros més IVA.
  • Les empreses membre de Turisme de Barcelona estan bonificades, les despeses de gestió les assumeix el Consorci.
  • La Diputació de Barcelona cobreix el cost de les empreses de comarques de Barcelona signants del Compromís Biosphere.

Requisits per optar al SAFE TRAVELS?

Les empreses i entitats del sector turístic hi poden optar acreditant documentalment una de les següents condicions:

  • Disposar d' una certificació o segell de mesures de prevenció enfront de la COVID-19 atorgada per una empresa de certificació oficial
  • Haver estat reconeguda amb el Compromís per la Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere amb posterioritat a setembre del 2020 o haver obtingut la renovació després d'aquesta data.

Per a més informació posa't en contacte amb nosaltres a info@turismemaresme.cat

(Text extret de: Turisme Barcelona)

Les entitats que gaudeixen del segell són*:

Allotjaments
Apartaments Atzavara ' Calella
AQUA Hotel Aquamarina & Spa ' Santa Susanna
​AQUA Hotel montagut Suites ' Santa Susanna
​AQUA Onabrava & Spa ' Santa Susanna
​AQUA Hotel Promenade ' Pineda de Mar
AQUA Silhouette & Spa ' Malgrat de Mar
Cabanes Dosrius ' Dosrius
Càmping Globo Rojo ' Canet de Mar
Golden Taurus Aquapark Resort ' Pineda de Mar
Grus Apartments ' El Masnou
Hellotime ' Vilassar de Mar
Hotel Balmes ' Calella
Hotel Sa Voga ' Arenys de Mar
Hotel Sorrabona ' Pineda de Mar
Mas Vives ' Cabrils
Masia Can Rosich ' Santa Susanna
Neptuno Hotel & Spa ' Calella
Vila Arenys Hotel ' Arenys de Mar

MICE i AA.VV.
Greenevents ' Mataró
Lidia Ruiz Wedding Planner ' Serveis al Maresme
Valua Travel ' Mataró

Shopping i Serveis turístics
Oficina de Turisme. Ajuntament de Mataró ' Mataró
Oficina de Turisme d'Arenys de Mar ' Arenys de Mar
Oficina de Turisme de Calella ' Calella
Oficina de Turisme de Canet de Mar ' Canet de Mar
Oficina de Turisme de Malgrat de Mar - Plaça Àncora ' Malgrat de Mar
Oficina de Turisme de Malgrat de Mar - Torre de la Vídua de Can Sala ' Malgrat de Mar
Oficina de Turisme de Pineda de Mar ' Pineda de Mar
Oficina de Turisme de Santa Susanna ' Santa Susanna
Oficina de Turisme del Masnou ' El Masnou
Platja de les Roques ' Calella
Platja de Garbí ' Calella
Platja Gran ' Calella
Platja del Masnou ' El Masnou
Platja d'Ocata ' El Masnou
Platja de la Riera ' Pineda de Mar
Platja dels Pescadors ' Pineda de Mar
Platja de les Barques ' Sant Andreu de Llavaneres
Platja de l'Estació ' Sant Andreu de Llavaneres
Platja del Balís ' Sant Andreu de Llavaneres
Herbes Pineda Centre ' Pineda de Mar
Herbes Poblenou ' Pineda de Mar
Herbes Sant Pol ' Sant Pol de Mar

Museus i espais d'interès
Casa Coll i Regàs ' Mataró
Celler Bouquet d'Alella ' Alella
Celler Quim Batlle ' Tiana
Museu d'Arenys de Mar ' Arenys de Mar
Museu Municipal de Nàutica del Masnou ' El Masnou

Lleure
Baby Center (Espai Nadó Platja del Pescadors) ' Pineda de Mar
Balneari Caldes d'Estrac ' Caldes d'Estrac
Blaumar ' Mataró
​Dofi Jet Boats ' Serveis al Maresme
El Cuc de Santa Susanna ' Santa Susanna
Escola Nàutica Cara al Vent ' Vilassar de Mar
La Flama Canyamars ' Dosrius
Maresme Waves ' El Masnou
Mediterranean Dive Mataró ' Mataró
Mini Beach Club (Parc Infantil de la Platja dels Pescadors) ' Pineda de Mar
Port del Masnou ' El Masnou

Restauració
Banys Tarridas ' Sant Pol de Mar
El Peix Grillat ' Pineda de Mar
Restaurant Saborós ' Premià de Mar
Restaurant Tresmacarrons ' El Masnou

* Encara resten algunes entitats pendents de finalitzar els tràmits. En tant bon punt els finalitzin seran introduïdes.

Q de Qualitat Turística



Les característiques que compleixen aquesta marca de Qualitat són les següents:

Prestigiosa, perquè demostren el compromís empresarial per aconseguir la plena satisfacció del client, oferint-li un servei excellent.
Diferenciadora, perquè únicament pot obtenir-les aquells establiments que asseguren uns nivells mínims de servei.
Fiable, perquè els mecanismes utilitzats per avaluar el compliment o no dels requisits sollicituds d'acord a la normativa intersectorial.
Rigorosa, perquè per obtenir-les és imprescindible superar unes proves de caràcter objectiu establertes en els Reglaments i Normes.

La imatge de la Marca de Qualitat Turística Espanyola ja comença a ser reconegut en la mesura que ja existeixen uns 3.000 establiments -entre tots els sectors implicats – adherits, estant a prop de 1.500 establiments certificats amb el segell de Qualitat Turística Espanyola corresponent.

El reconeixement, tant del consumidor nacional com dels operadors i consumidors dels mercats emissors és un objectiu primordial, objectiu sobre el que ja s'està actuant i obtenint resultats positius.


Beneficis i avantatges

Beneficis del sistema per al client:

- Adequació dels serveis a les seves expectatives i necessitats
- Disminució de incertesa davant l'elecció de l'establiment
- Confiança en la capacitat de resposta del personal
- Garantia de servei

Avantatges del sistema per les empreses:

- La implantació de sistemes de qualitat és en sí un benefici doncs millora el producte i per tant la competitivitat
- Enforteix la posició negociadora de l'empresa davant de la resta de components de la cadena de valor
- Permet conèixer les expectatives dels clients i la seva evolució
- Reforça la motivació del personal i la seva integració
- Constitueix un instrument complementari de promoció i comercialització


Les normes

Les Normes de Qualitat de Servei són els documents mitjançant els quals s'estableixen requisits per els diferents serveis oferts per entitats públiques o privades, el compliment del qual és una condició per la certificació mitjançant la Marca de Qualitat Turística Espanyola.

Aquestes normes es creen per grups representatius d'empresaris en base a diagnòstics d'oferta i demanda.

Les Normes de Qualitat de Serveis inclouen dos tipus de requisits, uns relatius al resultat (prestació) dels diferents serveis i altres relacionats amb amb els sistemes i mètodes (processos) necessaris per assegurar el nivell de qualitat dels serveis.

Les normes de Qualitat de Serveis són de caràcter voluntari, però seran d'obligat compliment per totes aquelles entitats turístiques que vulguin ser certificades mitjançant la Marca de Qualitat Turística Espanyola, la qual és gestionada per el ICTE.

Les Normes Turístiques desenvolupades dins del SCTE es situen en un nivell intermig entre la ISO 9000 i el Medi d'Excellència Empresarial (EFQM). Aquestes normes suposen una filosofia de gestió de la qualitat i de millora més amplia que l'oferta per la sèrie ISO 9000.


Normes desenvolupades

Fins al moment s'han desenvolupat les Normes de Qualitat de 16 subsectors turístics, que inicialment integren l'ICTE, sent les següents:

- Normes de Qualitat d'Hotels i Apartaments Turístics
- Normes de Qualitat d'Agències de Viatge
- Normes de Qualitat de Restaurants
- Normes de Qualitat de Càmpings
- Normes de Qualitat d'Estacions d'Esquí i Muntanya
- Normes de Qualitat d'Allotjament de Turisme Rural
- Normes de Qualitat d'Empreses de Temps Compartit
- Normes de Qualitat d'Allotjaments Turístics de Petites Dimensions
- Normes de Qualitat d'Espais Naturals Protegits
- Normes de Qualitat d'Oficines d'Informació Turística
- Normes de Qualitat d'Oficines d'Informació Turística d'àmbit supramunicipal
- Normes de Qualitat d'Estacions Termals
- Normes de Qualitat de Convention Bureaux
- Normes de Qualitat de Palaus de Congressos
- Normes de Qualitat de Platges
- Normes de Qualitat d'Empreses d'Autocars Turístics

Nota: per la sollicitud d'aquestes normes, que es troben a disposició del sector  interessat, s'ha de completar el formulari de sollicitud de compra de les normes penjat a la pàgina web de l'ICTE: www.icte.es. Aquest formulari serà enviat a la
central de l'ICTE, responsable de la gestió i difusió de la tecnologia de Qualitat Turística Espanyola desenvolupada dins del marc del SCTE i amb el recolzament de la Secretaria General de Turisme.

Adhesió i certificació
El sistema desenvolupa per l'ICTE per la Certificació de les entitats turístiques mitjançant la Marca de Qualitat es regeix per un procés seqüencial d'activitats, unes relatives a l'entitat que sollicita la certificació i altre a l'ICTE. Aquestes activitats, la
descripció i característiques de les qual s s'indiquen en els diferents reglaments i processos desenvolupats que integren el procés global de la certificació d'entitats turístiques, s'esquematitzen a continuació dins del procés i sistema corresponent.

Eines de Qualitat

Les eines de qualitat són procediments o tècniques escrites i formalitzades que ajuden a les empreses a mesurar la qualitat dels seus serveis amb respecte a la norma, la satisfacció dels clients i a planificar i portar a terme les estratègies de millora que considerin necessàries. A més del Qüestionari d'Autoavaluació, eina bàsica dins de tots els sistemes de qualitat turística desenvolupades, existeixen altres eines de qualitat com són:

· Sistema d'enquestació
· Sistema de queixes i suggeriments
· Sistema de indicadors de Qualitat
· Guia pel desenvolupament del Manual de Qualitat
· Guia pel desenvolupament del Manual de Procediments
· Guia pel desenvolupament de Plans de Millora

Font: pàgina web de l'ICTE. www.icte.es

Bandera Blava

Aquest programa està dirigit especialment a platges i ports a nivell internacional, ja des de 1987 a tot Europa i des de 2001 també a la resta del món. El programa de Bandera Blava promou el desenvolupament sostenible de les zones marines i d'aigua dolça. Desafia les autoritats locals i els operadors de platges a assolir uns estàndards elevats en les quatre categories de: qualitat de l'aigua, gestió ambiental, educació ambiental i seguretat.

Amb els anys, la Bandera Blava s'ha convertit en una obra d'etiqueta ecològica molt respectada i reconeguda.

Platges amb Bandera Blava al Maresme

Malgrat de Mar

  • Platja del Centre
  • Platja del Astillero

Pineda del Mar

  • Platja dels Pescadors
  • Platja de la Riera

Calella

  • Platja Garbí

Sant Pol de Mar

  • Platja de les Barques

Canet de Mar

  • Platja de Canet de Mar

Caldes d'Estrac

  • Platja dels Tres Micos

El Masnou

  • Platja d'Ocata
  • Platja del Masnou

Ports amb Bandera Blava al Maresme

Arenys de Mar

  • C.N Arenys de Mar


Sant Andreu de Llavaneres

  • C.N El Balís

Mataró

  • Consorci Port Mataró


El Masnou

  • Port Masnou